Pagina's

zondag 2 februari 2014

New In: Inwijding, divergent 1 - Veronica Roth

Hoihoi! Ik heb laatst een nieuw boek gekocht, omdat ik nog een boekenbon had liggen. Maar ook omdat ik dit boek al heel lang in mijn achterhoofd had zitten. Aangezien dit boek een beetje lijkt op de hongerspelen trilogie wilde ik deze boekenserie ook eens proberen. Momenteel ben ik al in hoofdstuk 16 ongeveer, maar toch wilde ik vertellen over dit boek, dat ik het gekocht had.

Tot nu toe vind ik het boek leuker dan de hongerspelen. Had ik dat ooit verwacht? Nee, ik dacht alleen maar dat het een beetje slechter zou zijn, dat het mij niet zo interesseerde, dat het saai was. Ik houd nu al van het boek! En hopelijk is het ook met de andere boeken in de serie.
Als ik tot nu toe moest kiezen wie mijn favoriete personage is? Nou, het is wel 1 van de hoofdrolspelers. Maar niet DE hoofdrolspeler, dus wie de schrijfster schrijft. Dan zou het zeker Christina zijn, het meisje die in dezelfde factie als Tris (Beatrice) zit. Ik ga nu een stukje vertellen over het verhaal waarover het gaat. Daarna ga ik denken wat er gaat gebeuren, en dan kan ik in een ander artikel - als ik het boek uit heb -  schrijven wat er klopte en niet.

Het boek gaat over de 16-jarige Beatrice, die in de factie zelfverloochening zit. Als de mensen die in Chicago 16 zijn moeten ze kiezen welke factie voor de rest van hun leven blijven. Eerst krijgen ze de factietest (dus om een beetje een idee te krijgen waar ze bij horen) en daarna is de kiesceremonie. En als je gekozen hebt, dan krijg je eerst veel testen, om te kijken of je wel echt geschikt bent voor de factie.De inwijding.

Deze samenvatting heb ik in mijn eigen woorden geschreven.
Wat ik denk dat ik nog van het verhaal denk hoe het afloopt:
- Tris (Beatrice) haalt de inwijding nog maar net of niet.
- Ze komt er achter dat haar moeder in dezelfde factie zat.
- Peter haalt op een of andere manier de inwijding niet.
- Een paar mensen komen erachter wat Tris (Beatrice) werkelijk is.

Niet zo veel verwachtingen maar ik durf ook weer niet té veel te gokken. We mogen binnenkort ook de divergent trilogie zeggen, aangezien het derde boek deze maand uitkomt (vertaald, in het Engels is het volgens mij al een trilogie).

Dit was het artikel alweer voor vandaag! :)

Liefs,
Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten